Doba jde kupředu. Ba ne, spíše letí. Tryskem. Vše se zrychluje a do popředí se hrne „uživatelská přívětivost“ klienta. Bude se to zdát zvláštní, ale je tomu tak i ve zdravotnictví. Obor, mnohými považován za konzervativní, zažívá za poslední roky digitální rozmach. Smutnou pravdou je, že hybným faktorem jsou kybernetické útoky, jimž nemocnice čelí. Pozitivem je, že nemocnice dokázaly tuto vpravdě negativní zkušenost chytře využít k modernizaci svých služeb. Jedním z takových kroků je budování propojených nemocničních informačních systémů (zkr. „NIS“). Služba, která znamená lepší uživatelský zážitek jak na straně pacienta, tak na straně zdravotnických pracovníků. Ale nepředstavuje to problém z hlediska ochrany osobních údajů?
Popis problému
V úvodu jsem uvedl, že propojené NIS pocítí jak pacient, tak i zdravotnický personál. Zaměříme se nyní čistě na pohled pacienta. Dopady pro zdravotnický personál si necháme třeba na jindy. A nyn . . .