Nová úprava pro obchodní sdělení, aneb bude možné s novými pravidly zasílat obchodní nabídky?

Pravidla týkající se zasílání obchodních sdělení jsou dlouhodobě, a to i díky konzistentnímu rozhodování Úřadu pro ochranu osobních údajů v této oblasti, jasná a dobře popsaná mj. na webových stránkách ÚOOÚ[1]. Již delší dobu se však blýská na změnu legislativy, která se dotkne i způsobů zasílání obchodních sdělení. Jaké novinky nás tedy čekají?

Opakování matka moudrosti – na koho se zákon vztahuje

Na začátek si prosvištíme některé snad již známé situace. Zákon č. 480/2004 Sb.[2] se v části týkající se obchodních sdělení zaměřuje na zajištění ochrany před obtěžujícími zprávami v oblasti elektronických komunikací. Podstatné je, že tato ochrana je poskytována jak fyzickým, tak právnickým osobám, tj. zákon č. 480/2004 Sb. nerozlišuje, zda držitelem (správcem) elektronické adresy . . .

Tento článek je přístupný pouze registrovaným uživatelů. Pro přístup se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Pro přístup k tomuto článku musíte mít aktivní jedno z následujících předplatných:

  • Měsíční předplatné - číslo 2025/02
  • Roční předplatné
  • Neomezené předplatné
  • Roční předplatné - individuální
  • Roční předplatné - VIP