Povinnosti zaměstnavatele po zrušení testování na pracovišti

Počínaje 1. červencem 2021 pozbyla účinnosti opatření Ministerstva zdravotnictví ČR (MZČR), jež ukládala zaměstnavatelům povinnost zajistit, aby na pracoviště vstupovali pouze zaměstnanci, kteří se prokázali negativním testem na nemoc Covid-19, případně některou z uznávaných alternativ (doklad o ochranné lhůtě po prodělané nemoci nebo doklad o očkování). V současné době platí pouze opatření týkající se zaměstnanců, kteří se vrátili z dovolené v zahraničí (po pobytu delším než 12 hodin).

Tento stav dopadá i na povinnosti zaměstnavatelů v oblasti ochrany osobních údajů vyplývající z GDPR.[1] Ti by měli především věnovat pozornost evidencím, které pro zajištění přehledu o testování zřídili, a dalšímu uchovávání shromážděných údajů v nich. Některá opatření bude i nadále možné zachovat, pokud to zaměstnavatel vyhodnotí jako nezbytné z pohledu dodržení zákonné povinnosti zajistit bezpečné pracovní prostředí. V  . . .

Tento článek je přístupný pouze registrovaným uživatelů. Pro přístup se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Pro přístup k tomuto článku musíte mít aktivní jedno z následujících předplatných:

  • Roční předplatné
  • Měsíční předplatné - číslo 2021/10
  • Roční předplatné - individuální
  • Roční předplatné - VIP