V důsledku rychlého rozvoje technologií a využívání online komunikace a sociálních sítí stále více akcentuje otázku ochrany osobních údajů v kontextu nových forem vedení politických kampaní.
Několik těsných nebo překvapivých výsledků v minulosti, např. britské referendum o vystoupení z EU nebo volební vítezství Donalda Trumpa v prezidentských volbách v USA v roce 2016, následovaly zprávy a spekulace o vlivu analytických a vlivových společností fungujících s osobními údaji získanými v prostředí sociálních sítí. Nezřídka se tyto zprávy zakládaly na informacích od whistleblowerů. Příkladem za všechny je britská společnost Cambridge Analytica, která se zapojila do Trumpovy kampaně a údajně se angažovala i na straně příznivců vystoupení Spojeného království z EU. Podstatou skandálu okolo Cambridge Analytica bylo mj. zpracování osobních údajů až 87 milionů uživatelů Facebooku, aniž by velká většina z nich o n . . .