Zákoník práce ukládá zaměstnavatelům povinnost vést evidenci pracovní doby – tedy zaznamenávat, kdy zaměstnanec přišel do práce, kdy odešel, zda pracoval přesčas nebo měl pracovní pohotovost. Nestanovuje však, jakým konkrétním způsobem má být tato evidence vedena. S ohledem na stále se zlepšující technologický rozvoj tak zaměstnavatelé hledají způsoby, jak moderní nástroje co nejlépe využít k zefektivnění administrativy a získání přesnějšího přehledu o docházce i využití jejich pracovní doby.
Někteří zaměstnavatelé proto uvažují o řešení, kdy by zaměstnanci při příchodu a odchodu používali mobilní aplikaci, jež by zároveň jednorázově zaznamenala jejich GPS polohu. Takový krok však otevírá otázky spojené s ochranou soukromí a zpracováním osobních údajů, které nelze při zavádění podobných technologií ignorovat.
Ptali jsme se na názor
Je využití GPS při evidenci docházky moderním zjenodušen . . .