Dotaz pokladních „A naši kartičku/aplikaci máte?“ je dnes již zřejmě neodmyslitelnou součástí našich nákupních zážitků, téměř bez ohledu na sektor či velikost prodejny, kterou navštívíme. Věrnostní programy jsou zákazníkům předkládané jako jedinečná, případně i jediná možnost, jak dosáhnout na zajímavé ceny či nákupní příležitosti.
Ve skutečnosti prodejci věrnostní programy nezřizují z čiré nezištnosti nebo pro zpestření života svých zákazníků, ale v zájmu oslovit co největší počet zákazníků a dále shromáždit co nejširší spektrum údajů vypovídajících o jejich nákupních návycích. Tyto informace následně obchodníkům umožňují lépe cílit nabídky a reklamu, předvídat nákupní trendy a optimalizovat obchodní strategie, a jsou proto velmi žádané. Za každým věrnostním programem se tak skrývá mimo jiné komplexní systém zpracování osobních údajů, pro který s mírnou . . .