Změny v přijímacím řízení během pandemie se týkají i zjišťování údajů o uchazečích

Zápisy do škol a přijímací řízení s sebou vždy přinášejí otázky související s ochranou a zpracováním osobních údajů. Za standardních podmínek, bez restriktivních pandemických opatření, má ředitel školy při správním řízení o přijetí uchazeče povinnost vyžadovat výhradně takové informace, které musí zjistit na základě povinnosti uložené mu předpisem. Také může vyžadovat údaje nezbytné pro objasnění úplného skutkového stavu a následné spravedlivé a transparentní rozhodnutí. Pozměňuje nám nynější doba přijímací řízení?

Které informace lze vyžadovat

Mimořádná opatření přinesla organizační změny přijímacího řízení a také jiná pravidla dokládání skutečností zjišťovaných ředitelem.

Obecně je vždy namístě zjišťovat údaje identifikující dítě/žáka i zákonného zástupce. U škol s veřejným zřizovatelem ředitele nebo ředitelku zajímá samozřejmě trvalý pobyt dítěte,[1] neboť mus . . .

Tento článek je přístupný pouze registrovaným uživatelů. Pro přístup se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Pro přístup k tomuto článku musíte mít aktivní jedno z následujících předplatných:

  • Roční předplatné
  • Roční předplatné - individuální
  • Měsíční předplatné - číslo 2021/03