Nouzový stav, vyhlášený a opakovaně prodlužovaný českou vládou, přinesl do českého vzdělávacího systému dosud neřešené otázky.
Se souvisejícími restriktivními opatřeními sice nemusíme souhlasit, ovšem jejich nepřiměřenost může konstatovat výhradně soud. Tak mj. rakouský ústavní soud zrušil jak rotování žáků ve školách, tak povinnost žáků nosit roušky.[1] Rakouský ministr školství totiž neuměl uvést žádný argument pro to, proč je „rotování“ žáků nezbytné pro boj s COVID-19.
Epidemiologická opatření však s sebou kromě toho přinesla a přináší také řadu dalších otázek a problémů, proto si některé nyní popišme.
Otázka narušování soukromí rodiny žáka při online výuce
Objevily se a nadále objevují stížnosti na zavření škol a realizaci distanční výuky. Někteří zákonní zástupci i odborníci poukazují na nepřiměřený dopad online . . .