Když pověřenec nedostane odpovědi na své otázky, nemůže předat to, co má, nelze ani pojmenovat, co je v pořádku a co už je potřeba řešit či kde se skrývají rizika, říká Zuzana Krausová, pověřenkyně pro ochranu osobních údajů, která se věnuje správcům v řadě menších obcí a na školách. A právě na specifika práce s malými klienty se zaměřuje i následující rozhovor.
Působíte jako pověřenec pro ochranu osobních údajů na řadě menších obcí a na školách. Jak lze zvládat výkon této funkce u tolika klientů, kteří jsou od sebe místně vzdáleni a kteří mají různě nastavenou organizaci?
Faktická vzdálenost mezi klienty pro mě není až tak podstatná. Naopak, cestování mi často dává prostor kochat se krajinou a zároveň si v hlavě promýšlet různé věci. Za volantem se dá nejen koukat na cestu, ale také odpočívat nebo rozmýšlet, vždyť člověk si po schůzce veze . . .